Route -> deel II, 5e druk (2001)

Inhoud

Venlo - Roermond 35 107 Omleiding
Roermond - Pey 36 111 Routewijziging
Pey - Sittard 40-43 119-125 Routewijziging

In onderstaande teksten wordt met regelnummers gewerkt. Regels worden geteld vanaf de eerste zin van de routebeschrijving op een bladzijde. Regels met de etappe-aanduiding en over de bereikbaarheid, overnachten en horeca worden niet meegeteld. Wanneer u in de richting zuid-noord loopt worden de regels van de routebeschrijving in de richting noord-zuid niet meegeteld. Ook andere teksten dan de routebeschrijving worden niet meegeteld.

De eerste en de laatste regel van de hieronder opgenomen nieuwe routebeschrijving zijn doorgaans herkenbaar terug te vinden in uw boekje.

Etappe Vorden - Doetinchem

Kaart 4, blz 21

Rond Zelhem is een rondweg gerealiseerd. U kruist deze zowel aan de noordrand van Zelhem, als bij het verlaten van Zelhem. Aan de noordrand van Zelhem is de route hierdoor aangepast. Aan de zuidrand passeert u de rondweg via de oorspronkelijke route met een tunneltje.

In de richting zuid - noord wordt met de onderstaande routebeschrijving tevens een klein foutje hersteld ten zuiden van Zelhem. Hierna volgt de nieuwe routebeschrijving.

kaart 4, blz 21, regel 3

Uitgekomen op een geasfalteerde weg deze naar links opgaan. Deze weg verder aflopen tot aan een rotonde, het laatste stukje over een fietspad. Voor de rotonde linksaf gaan en aan de overkant van de weg weer links, Hengeloseweg (nr. 49). Ca. 125 m verder gaat het haaks naar rechts. U wandelt nu al spoedig Zelhem binnen, links om het kerkhof heen.

Lees nu verder vanaf regel 6 van de routebeschrijving in het boekje.

kaart 4, blz 21, regel 2

De Boeninksteeg blijven volgen tot hij uitkomt op de Haitinkweg, die u naar links opgaat. Aan het einde rechtsaf, Zevenweg, en direct daarna weer linksaf, de Doetinchemseweg. Nu Zelhem verder binnen wandelen. Steeds rechtdoor door het dorp gaan, de kerk aan de rechterhand passeren en aan de andere kant van het dorp linksaf de Kerkhoflaan opgaan. Deze volgen met een grote bocht om het kerkhof heen tot aan het einde. Hier linksaf verder gaan over een smal asfaltpad, dat uitkomt bij een rotonde. Rechtsaf de verkeersweg oversteken en aan de overzijde direct weer rechts een smal fietspad opgaan. Het buigt al snel naar links en wordt dan breder. Deze weg volgen. Op een Y-splitsing rechts aanhouden, de Hogeveldweg.

Lees nu verder vanaf regel 8 van de routebeschrijving in het boekje.

Etappe Doetinchem - Hoog Elten

Kaart 8, blz 33

In het Bergherbos is de route bij de kruising met de Peeskesweg iets verlegd. Hieronder volgt de aangepaste routebeschrijving.

kaart 8, blz 33, regel 4

Na het passeren van het open stuk even doorlopen en dan rechtsaf een sparrenlaan ingaan. In het gehoor van een weg buigt het pad naar links en gaat het slingeren. Iets verder komt u uit bij de weg. Deze oversteken en rechtdoor verder gaan, nergens afslaan. Op een zeker moment (na ± 1˝ km) komt u via een slagboom uit op een flinke zandweg.

Lees nu verder vanaf regel 8 van de routebeschrijving in het boekje.

kaart 8, blz 33, regel 16

Na ca. 1˝ km komt u uit op een asfaltweg. Deze oversteken en verder rechtdoor gaan, een slingerend bospad. In het zicht van een open veld buigt het naar rechts. Uitgekomen op een T-kruising linksaf gaan, het open veld aan de linkerhand passeren en daarna op vijfsprong rechtsaf gaan.

Lees nu verder vanaf regel 19 van de routebeschrijving in het boekje.

Wijziging veerdienstregeling Millingen - Pannerden/Tolkamer

Etappe Hoog Elten - Millingen

Kaart 12, blz 45

De dienstregeling van het voetveer van Millingen naar Pannerden/Tolkamer v.v. is met ingang van februari 2003 als volgt:

Vertrek vanaf Millingen:

van april t/m september

8.00 tot 18.00 uur: elk uur.

laatste boot: 20.00 uur.

van oktober t/m maart

ma t/m vr:

1e boot om 8.00 uur

9.00 tot 17.00 uur: elke 2 uur.

za, zo:

Op 1e kerstdag, en op nieuwjaarsdag wordt er niet gevaren. Verder wordt er niet gevaren bij zware storm, extreem hoog water of zeer dichte mist.

Vertrek uit Pannerden is ca. 5 minuten na vertrek uit Millingen.

Het veer is uitsluitend voor voetgangers en (brom)fietsers.

Veerman is dhr. B. Kievits: 06-22701825.

De veerboot kan ook worden gehuurd (inclusief veerman) voor overtochten buiten het reguliere vaarschema.

Etappe Millingen  - Groesbeek

Kaart 15(A), blz 51-53

Ten zuiden van de Duivelsberg en de Oude Kleefse Baan is over een lengte van ca. 1 km een aantrekkelijker route tot stand gebracht. U kunt desgewenst ook de route volgen die in de gids is beschreven.

kaart 15, blz 51, regel 19

De paaltjes verwijzen hier naar links, doch u moet wat rechts aanhoudend via een slagboom naar de verkeersweg gaan. Deze ca. 30 m naar rechts volgen en dan de verkeersweg oversteken en via een sterk stijgend pad het bos weer ingaan.

Het pad komt met een slinger uit voor een akker waar het naar rechts buigt. Nu de eerste links nemen, een dalend pad. Er volgt al snel een haakse bocht naar rechts. Hierna links aanhouden. Dit slingerende pad steeds blijven volgen tot het na een stevige afdaling uiteindelijk bij een andere akker uitkomt waar u rechtsaf gaat, een zandweg. Op kruising linksaf gaan. Na een haakse bocht naar rechts gaat het pad dalen.

Lees nu verder vanaf regel 28 van de routebeschrijving in het boekje.

kaart 15A, blz 53, regel 9

Weer heeft u rechts een prachtig uitzicht! Op kruising gekomen rechtsaf gaan langs een akker. Waar ook rechts weer bos begint linksaf gaan in de richting van een andere akker. Het pad gaat sterk stijgen en slingeren. Waar het weer gaat dalen op Y-splitsing rechts aanhouden. Na nog een haakse bocht komt u stijgend uit op een T-kruising waar u rechts gaat. Ca. 150 m verder buigt het pad naar links en volgt er een steile afdaling naar een verkeersweg. Deze weg (voorzichtig) oversteken en iets naar rechts het Natuurreservaat De Duivelsberg betreden via het linker van de twee paden. Dit pad is gemerkt met paaltjes met een gele kop. Vlak voor een grindweg buigt het naar rechts. U loopt dan verder evenwijdig met de grindweg. Na krap 400 m, waar de grindweg een haakse bocht naar links maakt, via een slagboom deze weg opgaan en verder volgen tot een pannenkoekenrestaurant. De grindweg buigt hier naar links maar u gaat verder rechtdoor langs een LAW informatiebord en via drie ruime treden omhoog. Onderaan de uitzichtsheuvel, waar u spoedig komt, (schitterende uitzicht!) links aanhouden evenals iets verder op een Y-splitsing, een sterk dalen pad.

Lees nu verder vanaf regel 24 van de routebeschrijving in het boekje.

Etappe Gennep - Vierlingsbeek

Kaart 20(A), blz 67-69

In het gebied tussen de Schaafse Bosweg en de Erfse Bosweg is een routewijziging tot stand gebracht.  De oude route liep min of meer door de tuin van een woning. In verband met de privacy van de bewoners is de route aangepast. Wij verzoeken u dan ook dringend om de onderstaande routebeschrijving te volgen.

kaart 20, blz 67, regel 3

Hier met een verspringing naar rechts en langs een bordje ‘opengesteld’ verder rechtdoor gaan, een bosweg. Dit pad geheel aflopen. Aan het einde rechtsaf gaan en ca. 50 m verder weer naar links. Dit verder aflopen tot een brede zandweg die u naar rechts opgaat. De zandweg ca. 200 m volgen en dan linksaf gaan. Het is de 1e weg naar links. Aan het eind hiervan op T-kruising tegenover huis no. 6 naar rechts gaan en direct daarna schuin naar links afslaan (Groene Streep).

Lees nu verder vanaf regel 10 van de routebeschrijving in het boekje.

kaart 20A, blz 69, regel 17

Hier rechtsaf en direct daarna, tegenover huis no. 6, linksaf een weg het bos in. Aan het eind ervan, op een flinke zandweg, naar rechts gaan. Ruim 200 m verder, tegenover een rechts gelegen wei, naar links een smal bospad opgaan. Aan het einde hiervan rechtsaf gaan en daarna de eerste links nemen. Dit pad aflopen tot aan een brede grindweg. Deze schuin naar rechts oversteken en via een slagboom verder rechtdoor gaan. Tenslotte komt u uit op een geasfalteerde weg. Dit is punt / van deze kaart. Zie verder bij kaart 19.

Lees nu verder vanaf kaart 19 (blz 65) van de routebeschrijving in het boekje.

Etappe Vierlingsbeek - Swolgen

Kaart 24, blz 79

De route door Wanssum is vervangen door een iets aantrekkelijker alternatief. De beschrijving hiervan treft u hieronder aan. Desgewenst kunt u ook de route volgen zoals die in de gids is opgenomen.

kaart 24, blz 79, regel 4

Tenslotte komt u uit op een T-kruising, waar u linksaf gaat. Op een kruising met een asfaltweg rechtdoor gaan (Het Zandt) en Wanssum binnenlopen. Aan het einde rechtsaf. Op kruising rechtdoor en daarna, waar het asfalt naar rechts buigt, verder rechtdoor gaan tot voor de kerk (st. Leonardsweg). Hier even naar links gaan en dan weer rechtsaf, Mr. Ruttenstraat. Deze komt uit op een grote weg waar u linksaf gaat en direct daarna weer rechtsaf, Sportlaan. De weg gaat iets omlaag, links ligt weiland, rechts een sportcomplex.

Lees nu verder vanaf regel 11 van de routebeschrijving in het boekje.

kaart 24, blz 79, regel 13

Deze weg houden tot u aan de grote weg in Wanssum bent gekomen. Linksaf gaan en direct daarna weer rechtsaf de Mr. Ruttenstraat volgen tot voor de kerk. Links om de kerk heen gaan, st. Leonardsweg (zwarte klinkers). Waar deze uitkomt op een asfaltweg verder rechtdoor gaan, alsook op de daaropvolgende kruising, nog steeds st. Leonardsweg. Na huisnr. 19 linksaf gaan, Het Zandt. Vervolgens op kruising rechtdoor, een zandweg en daarna de eerste weg rechts. Het is een veldweg tussen twee weilanden.

Lees nu verder vanaf regel 18 van de routebeschrijving in het boekje.

Printversie    Terug

Heeft u opmerkingen over deze druk klik dan hier.